Press Room

Press Room


Afacerile se dezvoltă, volumele de date cresc, aplicațiile evoluează, așa că migrările la servere mai performante sunt inevitabile. Downtime-urile însă nu, iar pentru a vă veni în ajutor specialiștii PRO SYS au trecut în revistă cele mai frecvente erori și probleme cu care vă puteți confrunta atunci când treceți de la un server vechi la unul nou.

Știți care este indicatorul cel mai sigur al reușitei migrării de la un server vechi la unul nou – atunci când niciun utilizator final nu reclamă nicio problemă de disponibilitate a datelor și aplicațiilor sau o scădere a performanței acestora.

Pentru a ajunge la un asemenea rezultat este însă necesar să luați deciziile adecvate și să faceți planificarea atentă a fiecărei etape, pentru că provocările diferă în funcție de natura procesului de migrare.

Labirintul alegerilor

De exemplu, dacă veți migra doar date procedura pare simplă. Dar tot veți avea de muncă, pentru că va trebui să replicați atributele fiecărui fișier pe noul server (permisiuni de partajare a datelor, cerințe de criptare, etc.), ceea ce înseamnă efort în plus și timp consumat. Trebuie să luați în calcul și obstacolele mai puțin vizibile, cum ar fi, de exemplu, aplicațiile care pot perturba copierea sau sincronizarea unui fișier. (Dacă vă confruntați cu așa ceva, mai întâi trebuie să identificați procesul care cauzează problema, să vedeți dacă îl puteți opri și apoi să reluați procesul de copiere/sincronizare – deci iarăși timp consumat.)

Dacă faceți migrarea între servere diferite tehnologic, trebuie să luați în calcul problemele cu care vă veți confrunta, de exemplu, atunci când veți face trecerea de la un sistem de stocare DAS (Direct Attached Storage) la unul SAN (Storage Area Network) sau de la SATA RAID la SAS RAID.

Și replicarea la distanță vine cu o serie de provocări specifice, generate în principal de problemele de conectivitate (latențe, lărgime de bandă disponibilă, etc.).

Apoi trebuie să decideți care este metoda cea mai adecvată situației – există mai multe (în cascadă, în paralel, etc.), fiecare cu avantajele și constrângerile specifice (nivel de încărcare pe procesor, componentele de rețea folosite, etc.)

Patru erori comune

O dată luate aceste decizii, nu înseamnă că ați scăpat definitiv de probleme – dimpotrivă, potrivit specialiștilor mai sunt destule greșeli pe care le puteți face. De exemplu, cele mai comune erori ce survin în procesele de migrare la un nou server constau în:

• Lipsa unui inventar al dependențelor aplicațiilor ce trebuie migrate. Dacă nu aveți o lista completă a dependențelor și a schimbărilor de configurații ce trebuie făcute, puțin probabil ca soluțiile să funcționeze așa cum vă așteptați.

• Ignorarea politicilor de securitate. Mutarea datelor și aplicațiilor de business pe un nou server necesită și configurarea politicilor de securitate pe acesta.

• Neglijarea fazei de testare a noului server. Știm că ferestrele de timp de care dispuneți sunt scurte, că departamentul IT e supraîncărcat și că migrarea unui server este un proces laborios, însă dacă încercați să săriți peste etapa de testare aveți toate șansele să eșuați. Oricât de avansată ar fi tehnologia, nu aveți cum să scăpați de etapa „Trial&Error“ și de ajustările succesive pe care trebuie să le realizați. O perioadă de testare intensivă înainte de a introduce respectivul server în producție este cea mai sigură metodă de a depista și elimina problemele.

• Inexistența planului de recuperare și restaurare a datelor și aplicațiilor. Lucrurile pot scăpa rapid de sub control într-un proces de migrare, de aceea asigurarea continuității afacerii este prioritară. Prin urmare nu vă puteți rezuma doar la un simplu backup – trebuie să îl testați, să verificați nivelurile de integritate și disponibilitate a datelor și aplicațiilor, să stabiliți dacă vă încadrați în intervalul optim de timp necesar restaurării datelor, etc.

După cum vedeți, provocările cu care vă puteţi confrunta la migrarea pe un nou server sunt numeroase, mai ales când realizați procesul fără downtime. Dacă deciziile și măsurile pe care trebuie să le luați depășesc abilitățile departamentului IT al companiei dvs., specialiștii PRO SYS vă stau la dispoziție. Experiența și competențele pe care le deținem în acest domeniu ne permit să garantăm respectarea cerințelor de disponibilitatea și performanță ale clienților și să ținem sub control riscurile aferente.

Suntem la dispozitia dumneavoastra !
Aveti nevoie de ajutor ?