Press Room

Press Room


Costul total de utilizare a unui server are o structura complexă, care însumează preţul de achizitie dar şi licente, upgrade-uri, mentenanţă. Totuşi mulţi cumpărători ignoră aceasta realitate şi se limitează la analiza costului de achiziţie. V-am prezentat într-o postare anterioară un mini-ghid al principalelor elemente pe care trebuie să le luați în calcul atunci când decideți să achiziționați un server. Întotdeauna însă trebuie să introduceți în ecuație și costul total de deținere și operare (TCO) ca parametru financiar esențial la achiziţia unui nou echipament.

Știți ce riscă o companie care neglijează să facă upgrade-ul serverului în timp util?

O creștere cu 40% a costurilor cu managementul aplicațiilor și cu 148% a celor de administrare a serverului (conform analizei IDC „Why Upgrade Your Server Infrastructure Now?“). Aceste cheltuieli suplimentare apar în principal din cauza faptului că performanța oricărui server se erodează în medie cu aproximativ 14% pe an. Ceea ce înseamnă că, la finalul duratei standard de viață (estimată la cinci ani), scăderea totală a randamentului este în jur de 40%. Problema e agravată însă de evoluția similară a nivelului de disponibilitate, riscul de downtime neplanificat crescând cu 20% anual. Concluzia este evidentă – upgrade-ul serverelor reprezintă o necesitate reală pentru toate companiile. Însă relativ puține reușesc să îl și realizeze, în principal pentru că atunci când decid achiziționarea unui nou server se concentrează exclusiv pe găsirea echilibrului dintre performanțele dorite și bugetul disponibil. Adică acordă atenție exclusiv costului de achiziție în detrimentul celui de deținere și operare (Total Cost of Ownership, TCO).

Costul de achiziţie reprezintă doar 40%.

Abordarea „exclusivistă“ duce, inevitabil, la o perioadă de amortizare considerabil mai lungă decât estimarea inițială și la un randament scăzut al investiției. Și asta pentru că, la momentul achiziției, nu sunt luate în calcul și costurile cu instalarea, configurarea, depanarea, reconfigurarea, repararea și upgrade-ul efectiv al serverului. Și nici cele asociate întreruperilor neplanificate și pierderilor de productivitate aferente.

Așa se explică de ce multe companii descoperă cu stupoare în anul cinci de exploatare că prețul de achiziție nu a reprezentat decât 40-50% din TCO, mentenanța un pic mai mult de 10%, în timp ce costurile operaționale au adunat 40%. Ce-i drept, pentru orice profesionist IT este dificil să realizeze proiecții pertinente pe termen de 5 ani, care să țină cont atât de evoluția cerințelor de business, cât și tehnologiei în sine. De aceea trebuie să își ia, din start, o marjă de siguranță, respectiv să opteze pentru o configurație îndeajuns de flexibilă și scalabilă și să ia în calcul costurile operațiunilor de upgrade (periodice sau la cerere).

Atenţie la opţiunile de upgrade!

Este un cumul de condiții dificil de soluționat mai ales atunci când se optează pentru soluții proprietare, respectiv servere cu arhitecturi hardware și software special concepute de un producător pentru a furniza anumite funcționalități. Principalele probleme cu astfel de soluții constau în numărul limitat de configurații disponibile, posibilitățile reduse de personalizare și – mai ales – costurile mari de upgrade. De exemplu, în cazul în care doriți înlocuirea unei componente cu o alta mai performantă (ca viteză, capacitate, etc.), prețul acesteia poate ajunge să fie și cu până la 100% mai mare decât cel al unui produs din piață similar ca nivel de performanță, dar care nu provine de la producătorul respectiv. Iar în cazul în care decideți să alegeți o componentă care nu face parte din gama de produse agreate, o faceți pe propriul risc pentru că – în marea majoritatea a cazurilor – vendorul nu își va asuma nicio responsabilitate în cazul unor disfuncționalități sau probleme de compatibilitate. La fel se întâmplă și în cazul serviciilor de service, depanare, upgrade – acestea nu pot fi furnizate decât de către producător sau de partenerii agreați de acesta. Iar timpul de realizare al respectivelor operațiuni este influențat direct de nivelul de disponibilitate al componentelor care se doresc a fi înlocuite. Și în cazul în care apelați la alți furnizori de servicii, responsabilitatea vă aparține.

Acesta este și motivul pentru care giganți precum Google sau Facebook optează pentru Original Design Manufactures (detalii aici ). Dar și motivul pentru care toate produsele PRO SYS – indiferent că vorbim de serverele sau sistemele de stocare TRUSTER ori de stațiile grafice imago – sunt concepute astfel încât să fie accesibile, flexibile și să asigure un TCO cât mai scăzut, fără a face rabat la performanță. Complementar, asigurăm și o gamă completă de servicii de suport, mentenanță și upgrade, astfel încât să vă ajutăm să valorificați performanța echipamentelor noastre pe o perioadă cât mai îndelungată, ținând costurile sub control. Dacă doriți să aflați cum acoperim practic toate aceste condiții și cum puteți profita de oferta noastră, contactați-ne!

Suntem la dispozitia dumneavoastra !
Aveti nevoie de ajutor ?