Press Room

Press Room



Pentru a rula eficient, aplicații precum Ansys, Catia, Solidworks, au nevoie de putere mare de procesare. Serverele obișnuite nu oferă performanța necesară și de aceea multe organzații cu profil de cercetare, dezvoltare, proiectare, fie derulează cu dificultate activățile specifice (modelare 3D, simulare digitală realistă, etc.) fie efectiv renunță la anumite proiecte.Toate aceste provocari poti fi depășite foarte usor cu HPC as a Service de la PRO SYS, care pune la dispozitia oricarei organizații, un cluster HPC, dedicat și securizat, accesibil prin internet şi complet administrat, pentru care va plati doar timpul efectiv de utilizare.

Serviciile HPC lansate de PRO SYS anul trecut sunt alegerea potrivită pentru două categorii de organizații publice și private:

  • dețin și operează deja o deja o infrastructură de tip HPC, dar aceasta nu mai corespunde cerințelor și nu face față solicitărilor curente
  • au nevoie de o infrastructură HPC (permanent sau pentru proiecte punctuale) dar nu isi permit nici achizitia și nici nu au oameni specializati pentru administrare

Cazul A: „Avem un cluster HPC, dar nu mai face față“

Din prima categorie fac parte organizațiile care au realizat cândva, în trecut, efortul de a investi în dezvoltarea unei infrastructuri HPC proprii, și care dețin un cluster mai mult sau mai puțin funcțional, dar acesta nu mai corespunde cerințelor actuale.

Principalele motive care duc la apariția unei astfel de situații sunt:

• Nevoile beneficiarului au evoluat considerabil față de momentul inițial al investiției – cerințele specifice (de putere de calcul, numărul de noduri, capacitate de stocare etc.) au devenit mai mari și cerințele mai complexe. Situatia este frecventă pentru că, în majoritatea cazurilor, nivelul de utilizare a resurselor HPC din cadrul unei organizații fluctuează, ceea ce face dificil de estimat care va fi gradul de încărcare a clusterului. Este o provocare reală mai ales pentru organizațiile aflate la început în acest domeniu. Din acest motiv, dar și din cauza faptului că investițiile inițiale sunt mari, iar durata de amortizare – lungă, numeroase infrastructuri HPC existente sunt subdimensionate.

Clusterul HPC și-a atins limitele fizice și nu mai poate suportă actualizările suitelor software utilizate – într-o astfel de situație beneficiarul nu mai are acces la noi funcționalități, apar riscuri de securitate și scade viteza de lucru. Situația este frecventă mai ales în cazul clusterelor „închise“, care folosesc tehnologii proprietare și care presupun un efort investițional susținut atunci când este necesar un upgrade hardware. Mai multe informații despre problemele pe care le generează un cluster HPC închis și fenomenul de vendor lock-in puteți citi în acest studiu de caz.

Personalul care a instalat și configurat clusterul HPC și care a asigurat și managementul și suportul infrastructurii a plecat din respectiva organizație. Ca urmare, administrarea este realizată „ad-hoc“ de personal fără o pregătire specifică și competențe validate. În general, în astfel de situații, lipsa de resurse umane dedicate este vizibilă prin downtime-urile repetate, intervalele lungi de nefuncționare a clusterului, subutilizarea capacităților existente, consumuri mari de resurse nejustificate, etc.

Cazul B: „Ne dorim un cluster HPC, dar nu ne permitem“

În cazul celei de a doua categorii – entități private sau publice care au nevoie de o astfel de resursă dar nu dețin resursele necesare – principalele motive pentru care nu au încă un cluster HPC sunt reprezentate de:

• Bariera financiară – sistemele HPC nu se încadrează în categoria „Commodity hardware“, precum serverele x86 sau soluțiile de stocare, prețul fiind de câteva ori mai mare. În plus, un cluster de calcul distribuit de înalta performanță integrează tehnologii avansate, care evoluează rapid, ceea ce presupune un efort continuu de upgrade hardware, costisitor și el la rândul lui.

• Criza de personal calificat – HPC este un domeniu de nișă, iar numărul specialiștilor cu competențe în zona de implementare, configurare, management și suport este unul mic raportat la cerere, care este în creștere. Acest decalaj duce pe de o parte la costuri de salarizare ridicate (peste media industriei IT) și dificultăți în menținerea personalului calificat.

• Durata mare până la darea în funcțiune a clusterului – criza prelungită din domeniul semiconductorilor a afectat inerent și producătorii de soluții HPC, livrările fiind mult întârziate. Pe de altă parte, deficitul de personal în acest domeniu lungește durata procesului de identificare și angajare a specialiștilor necesari.

• Problemele conexe de planificare, alocare de spațiu și dotare –un cluster HPC necesită condiții speciale de funcționare, respectiv spații dedicate în care să poată fi instalate sisteme de răcire profesională, alimentare, soluții de electro-backup și conectivitate speciale. Pentru aceasta, va trebui să apelați la furnizori specializați, care să colaboreze cu departamentul IT intern, care, la rândul lui, va trebui să dimensioneze soluțiile pe baza feedback-ului dat de utilizatorii finali ai clusterului.

În ambele cazuri – atât în cel al organizațiilor care dețin deja un cluster, cât și al celor care își doresc unul – cel mai adesea funcționează o combinație din motivele enumerate mai sus.

De ce să lucrați cu PRO SYS?

Oferta PRO SYS de infrastructură HPCaaS are o serie de avantaje evidente:

• este flexibilă și scalabilă, practic adăugați sau reduceți din resursele utilizate în functie de cerințele reale din proiecte.

• poate fi dată în folosință rapid, de la 4 ore până la 2-3 zile, în functie de natura aplicațiilor utilizate de client.

este rentabilă economic și asigură un control strict al cheltuielilor, concret nu exista investiții/achizitii ci plata unui abonament pentru resursele utilizate.

Vom reveni într-un articol viitor cu un exemplu concret de calcul al economiilor generate de utilizarea serviciilor HPC de la PRO SYS.

Pentru mai multe informații despre avantajele economice și competitive ale ofertei PRO SYS accesați pagina dedicate sau sunați la +(40) 21/252.42.32

Suntem la dispozitia dumneavoastra !
Aveti nevoie de ajutor ?